حساب كاربری اینترنت

    
تعریف اینترنت

اینترنت  :Internet ) مخفف interconnected  networks شبکه‌های به هم پیوسته)  را باید بزرگ‌ترین سامانه‌ای دانست که تاکنون به دست انسان طرّاحی، مهندسی و اجرا شده‌است.

اينترنت، در ساده ترين تعريف، عبارتست از کامپيوترهايي که در سراسر دنيا به هم متصل هستند، شبکه ای که اين کامپيوترها را به يکديگر متصل می سازد، و متدهای انتقال اطلاعات روی اين شبکه. اينترنت يک چيز مستقل نيست که ديگران کامپيوترهايشان را به آن متصل کنند. بلکه اينترنت خود حاصل بهم پيوستن اين کامپيوترهاست. در واقع وقتی به کامپيوترهای يک سرويس دهنده اينترنت (ISP) متصل می شويد، کامپيوتر شما هم جزئی از اينترنت می شود.

اينترنت به انواع بسيار گوناگونی از سرويس های مخابراتی ، از خطوط ساده تلفنی گرفته تا کابل های نوری پر سرعت و کانال های ماهواره ای، متکی  است.


تعریف اشتراک:

هنگامی که شما به یک شرکت ارائه دهنده خدمات اینترنتی (ISP) مراجعه نموده و فرم اشتراک سرویس اینترنت را امضاء مینمائید ،اصطلاحآ گفته میشود که اشتراک یا account اینترنتی را دریافت نموده اید در دانشگاه نیز وقتی مراحل ثبت نام اکانت اینترنت را انجام داده باشید  به این معناست که درواقع اشتراک اینترنتی دریافت کرده اید

این اشتراک شامل   user name و password میباشد .


نام کاربر(user name) :

کلمه ای است که شما هنگام ثبت نام و گرفتن account از کارشناس اینترنت دانشگاه دریافت می کنید  و در زمان اتصال به اینترنت میبایست این نام را وارد کنید گاهی به این نام ID نیز گفته میشود.

کلمه عبورpassword :

برای انکه شخص دیگری نتواند با استفاده از نام کاربری نفر دیگراز خدمات اینترنت استفاده نماید برای هر account  یک کلمه عبور یا رمز عبور انتخاب میشود  .در اینصورت هر زمان که قصد اتصال به اینترنت را دارید باید از نام کاربری و کلمه عبور استفاده نمائید

مرورگر :

مرورگر وب یک برنامه یا نرم افزار است که دریافت و مشاهده اسناد و دیگر منابع محتوا از اینترنت را برای کاربران به شکل ساده ای امکان پذیر می سازد.

چند مرورگر رایج عبارتند از :

Internet Explorer یا IE
FireFox
Google Chrome

وب :

WWW مخفف عبارت World Wide Web می باشد. که با عنوان W3 هم شناخته می شود Web وب به معنی تار و World Wide به معنی گستره جهانی است. و در کل این سه کلمه در کنار هم مفهوم تار جهانی یا تار گستر جهانی را می دهند. اشاره دارد به تاری که کل جهان را احاطه کرده باشد.

واژه وب امروزه به صفحات اینترنتی گفته می شود که با مرورگرهای اینترنتی قابل مشاهده هستند.


چند مورد از اصطلاحات اينترنت :

(URL ( Uniform Resource Locater  :  

آدرسی كه به يك صفحه Web يا هر منبعی بر روی وب جهانی و به طور كلي اينترنت اشاره ميكند URL ناميده ميشود . URL ساختاری دارد كه بيان ميكند چگونه ميتوان به يك منبع خاص دسترسی پيدا كرد و در واقع اين اطلاعات حاوی اطلاعاتی درباره نام كامپيوتر ميزان و راه دسترسی به آن است .


( HTML( Hyper Text Markup Language :

 يك زبان برنامه نويسی coding می باشد كه ميتواند multimedia ( صورت و تصوير و عكس ) را به زبان coding ارســــال كند و يك Browser می تــواند اين كدها را به شكل صفحه عاری نمايش دهد .

Home Page :  

يک صفحه ورودی برای برای مجموعه ای از صفحات وب و فايلهای ديگر در يک سايت .

DownLoad :

به انتقال يک کپی فايل از کامپيوتری دور دست به يک کامپيوتر درخواست کننده از طريق مودم يا يک شبکه دانلود   می گويند .

UpLoad:

فرايند منتقل کردن يک کپی از يک فايل از کامپيوتر محلی به کامپيوتر راه دور که از طريق مودم يا شبکه برقرار می شود .

امتیاز :  ۳.۰۰ |  مجموع :  ۴

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0