• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ 
  • کد خبر : ۷۰۹۶
با كنترل میزان قند خون می توان از ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری كرد

در هر عصري از تاريخ، بشر گرفتار ترس از يك بيماري بوده است. در عهد باستان انسان از بيماري هایی از قبیل سل رنج می بردند و اکنون از دیابت و بیماری های دیگر. اما، بي شك، دیابت یکی از نگران كننده ترين اين بيماري هاست.

طاهره رضاقلی، کارشناس بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا با بیان مطلب فوق تصریح کرد: این بیماری، حالت مزمن و طول کشیده دارد و در دراز مدت، تاثیرات منفی خود را در ارگان های مختلف بدن می گذارد. وی اداه داد که از طرف دیگر، این بیماری، تا آخر عمر با فرد است و درمان قطعی ندارد، اما با رعایت توصیه های بهداشتی و با مصرف منظم دارو می توان آن را کنترل کرد و از بروز عوارضش جلوگیری کرد یا بروز آنها را به تاخیر انداخت.

دو اختلال، علل بیماری دیابت

کارشناس بیماری های غیرواگیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا تصریح کرد که دو اختلال به تنهایی یا با هم، علت بیماری دیابت هستند. وی این اختلال ها را شامل موراد زیر دانست:

* اختلال در تولید انسولین: یعنی اینکه یا انسولین اصلا تولید نمی شود، یا تولید آن کاهش یافته است.

* اختلال در عملکرد انسولین: یعنی اینکه انسولین در بدن به مقدار کافی تولید می شود، ولی به دلیل وجود برخی اِشکالات، انسولین نمی تواند سبب تسهیل ورود قند به داخل سلول ها شود.

رضاقلی با اشاره  به اینکه به دلایل فوق، قند در جریان خون، تجمع یافته و میزان آن در خون بالا می رود؛ گفت:  دیابت یک بیماری قابل کنترل است و با رعایت سبک زندگی سالم از جمله ارتقای فعالیت بدنی می توان آن را کنترل کرد. وی برنامه فیت آسا " فعالیت بدنی و تناسب اندام هوشمند " را برای نصب در تلفن های هوشمند در زمینه فعالیت های بدنی و ارتقای سلامت معرفی کرد.

 

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0