• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۰/۰۱ 
  • کد خبر : ۸۵۹۱
مسؤول روابط عمومی حوزه سلامت شهرستان بویین زهرا:
سلامت نیز مانند سایر حوزه‌های زندگی انسان، نیازمند آموختن و آگاهی بخشی است

هر فردی با افزایش سواد سلامت خود، می تواند برای پیشگیری از بیمار شدن، گامی مهم بردارد. سلامت نیز مانند سایر حوزه‌های زندگی انسان، نیازمند آموختن و آگاهی بخشی است. 

علی اکبر فلاح سیفی، مسؤول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا با بیان این مطلب، خاطرنشان کرد: در زمان حاضر، برای افزایش سواد سلامت مردم، کارشناسان بهداشتی باید به این نکته مهم و اساسی توجه ویژه ای داشته باشند که  به طراحی و نحوه ارائه پیام‌های آموزشی، بیش از پیش توجه داشته باشند.

وی اظهار کرد که اگر بخواهیم سواد سلامت جامعه را بالا ببریم، نیازمند این هستیم که سواد رسانه‌ای و فرهنگی جامعه، توسعه پیدا کند.

این کارشناس عرصه هنر هشتم حوزه سلامت، لازمه رسیدن به این جایگاه را توانمند کردن همه مردم در بهره‌برداری از ظرفیت‌های مجازی و شبکه های اجتماعی دانست.

فلاح سیفی تصریح کرد: انتشار پیام ها و مطالب آموزشی کوتاه، مفید، علمی، مستند و کاربردی توسط کارشناسان بهداشتی، تحت نظر مسؤولان حوزه سلامت، برای گروه های هدف در جامعه، نقش اساسی در افزایش سلامت مردم ایفا می کند و پاسخگوی سوالات آنان نیز خواهد بود.

حفظ سلامت، مورد تأکید قرآن، پیامبران و امامان

مسؤول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان بویین زهرا با اذعان به اینکه امام حسین(ع) نیز فرموده است: « در مدت عمر، در حفظ سلامت تَن بکوشید»( تحف العقول- ص 239) گفت: قرآن کریم و توصیه های پیامبران و ائمه اطهار(ع) در قالب آیات و احادیث و سیره، بر ضرورت و اهمیت موضوع سلامتی، بهداشت و تاثیر آن بر زندگی دنیوی و اخروی، اشاره فراوان دارند و رعایت و حفظ سلامتی، از مصالح عمومی نظام اجتماعی، و بخشی از مسؤولیت همگانی به حساب می آید.

توجه به سلامت جامعه، تکلیفی اجتماعی، نه فردی

مسؤول روابط عمومی حوزه سلامت شهرستان بویین زهرا با اشاره به اینکه توجه به سلامت جامعه، تکلیفی فردی نیست؛ بلکه تکلیفی اجتماعی است؛ بیان کرد: تغذیه صحیح فکری مردم، با در اختیار قرار دادن مطالب قابل قبول برای افزایش سطح سلامت عمومی، نیاز اصلی در این مسیر است.

وی هشدار داد که بی توجهی و غفلت کارشناسان حوزه سلامت به چنین حیطه اساسی، افزایش بیماری و هزینه های زیاد را برای جامعه در بر خواهد داشت.

فلاح سیفی به این موضوع تاکید کرد که با برگزاری نشست ها و همکاری های مشترک بین کارشناسان رسانه و بهداشت و نیز با ساختن برنامه های آموزشی و بهداشتی، می توان گام هایی بلند و اساسی برای افزایش سطح سواد سلامت جامعه برداشت.

 

امتیاز :  ۱.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0