• ساعت : ۱۳:۰۳
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۶/۳۰ 
  • کد خبر : ۱۷۷۹۹
در بازدید مقام استانی
مشكلات مركز گذری كاهش آسیب شهر قزوین، بررسی شد

به گفته خدیجه سلیمانی، کارشناس روابط عمومی مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین؛ دکتر محمدمهدی مدرسی قزوینی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین به همراه دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین، روز 28 شهریور 1401 روند ارائه خدمات بهداشتی به بیماران آسیب دیده را در مرکز گذری کاهش آسیب شهر قزوین رصد کردند و مشکلات این مرکز بررسی شد.

دکتر مدرسی قزوینی، از نزدیک در جریان روند ارائه خدمات دهی بهداشتی به بیماران آسیب دیده قرار گرفت و در طی نشست، درمان زنان دارای بیماری اعتیاد و بازگشت این عزیزان به دامان خانواده و اجتماع را بسیار مهم دانست و گفت: ارائه خدمات بهداشتی به بانوان آسیب دیده، باید در محیط امن انجام شود.

 

اعتبارات برای ارائه خدمات بهداشتی بهتر به بیمار آسیب دیده، کم است

دکتر علیرضا مهرعلیان، رییس مرکز بهداشت شهرستان قزوین هم گزارشی از عملکرد مرکز گذری و تیم سیار این مرکز ارائه کرد و گفت: اعتبارات در این حوزه برای ارائه خدمات بهداشتی و سرویس دهی بهتر به بیماران، بسیار کم است. وی ادامه داد که سرویس دهی بهتر در زمینه مسائل بهداشتی به بیماران آسیب دیده، همکاری سازمان های مسؤول را می طلبد.

این مقام مسؤول بیان کرد: به توجه به وضعیت خاص بیماران و طرد آنان از کانون گرم خانواده، کادر بهداشت تحت پوشش این مرکز، با ارائه خدمات به این عزیزان، پذیرای آنان هستند و تمام تلاش خود را به کار می گیرند تا بتواند این بیماران را به کانون خانواده و اجتماع باز گردانند و امنیت اجتماعی را برای شهروندان فراهم کنند.

دکتر مهرعلیان، با اشاره به کمبود هزینه ها و اعتبارات در این حوزه، گفت: بیشتر مشکلات این مرکز، مسئله کمبود هزینه و اعتبارات است که اگر با کمک و همکاری مسؤولان حل شود؛ ارائه خدمات به بیماران، بهتر صورت می گیرد. وی ادامه داد که اینگونه، امنیت بیشتری برای جامعه رقم می خورد و این مرکز هم می تواند بیماران آسیب دیده و کارتون خواب های بیشتری را شناسایی و تحت درمان قرار دهد.

 

ارائه خدمات بهداشتی به بیماران آسیب دیده، در محیطی ایمن و دوستانه

دکتر سیدهادی حکاک قزوینی، مسؤول فنی مرکز گذری کاهش آسیب شهر قزوین هم با اشاره به نحوه ارائه خدمات به بیماران اظهار کرد: مراکز گذري، مراکزی با محيطي ايمن و دوستانه است که در آنها خدمات مرتبط با اصلاح رفتارهاي پُرخطر براي گروه های هدف ارائه مي شود و البته تيم امداد رساني سیار هم در این امر فعالیت می کند.

مسؤول مرکز گذری کاهش آسیب شهرستان قزوین، به ارائه خدمات در مرکز گذری کاهش آسيب به بیماران، شامل: برنامه هاي تحويل و تعويض سرنگ، سوزن، مراقبت از زخم و ارائه خدمات بهداشتي اوليه به همراه مشاوره و آموزش توسط کارکنان بهداشتي، گروه همسالان (افراد مورد موثوق در میان اطرافیان و دوستان) و ساير داوطلبان اشاره کرد.

دکتر حکاک قزوینی عنوان کرد که خدمت ارائه شده توسط این مراکز، مواردی مانند: در اختیار قرار دادن وسايل استريل تزریق، کاندوم و بروشورهاي آموزشي است که اغلب توسط گروه همسالان يا ساير داوطلبان، در خود مراکز گذري، و يا توسط تيم هاي سيار وابسته به آن، بین بیماران توزیع می شود.  

گفتنی است، در حاشیه این نشست که دو تَن از بیماران آسیب دیده نیز در جمع بازدید کنندگان حضور داشتند، از نحوه ارائه خدمات بهداشتی و از آموزش ها و مشاوره های کادر بهداشت این مرکز ابراز رضایت شد.

در این بازدید، موسوی و دیگر نماینده استانداری قزوین، دکتر محمدزاده، رییس گروه سلامت روان معاونت بهداشتی استان و فاطمه نظری، مسؤول سلامت روان و اجتماعی مرکز بهداشت شهرستان قزوین حضور داشتند. همچنین کادر بهداشت مرکز گذری کاهش آسیب، در خصوص مشکلات بیماران و انتظارات آنان برای رفع مشکلات این مرکز توضیحاتی دادند.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.8.0
    V6.1.8.0