تجلیل از خیّرین به میزبانی مرکز آموزشی و درمانی قدس
در آیین تجلیل از خیّرین سلامت استان قزوین، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین، اظهار کرد: خیّرین سلامت، در ارتقای سلامت جامعه، بسیار جدی و اثرگذار هستند و خوشبختانه در استان قزوین، مشارکتهای مردمی در این حوزه، بسیار مطلوب و ارزشمند است. دکتر سید حمیدرضا قافله باشی، افزود که بسیاری از خیّرین، گمنام هستند، تمایلی به مطرح شدن ندارند و با دلی بزرگ در مسیر کمک به سلامت مردم گام برمیدارند.
وی این سخنان را روز یکم تیر 1405 در آیین تجلیل از خیّرین سلامت استان – که به میزبانی مرکز آموزشی و درمانی قدس – برگزار شد؛ بیان کرد و با اشاره به نقش عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت بیان کرد: شاخصهای اجتماعی سلامت، بخش مهمی از وضعیت سلامت جامعه را تشکیل میدهند و خیّرین نیز در همین مسیر، نقش مهمی در کاهش دغدغهها و آلام مردم ایفا میکنند.
دکتر قافله باشی با اذعان به اینکه شاید بسیاری از این افراد، رنج بیماری را برای نزدیکان خود لمس کردهاند و اکنون میخواهند دیگران کمتر درد و سختی را تجربه کنند؛ اضافه کرد: عدد و رقم کمکها هرچند ارزشمند است، اما مهمتر از آن، نگاه انساندوستانه و روحیهای است که افراد را برای کمک به دیگران و هزینهکرد از مال خود در مسیر سلامت مردم ترغیب میکند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: وظیفه ما قدردانی، الگوسازی و زنده نگه داشتن این اقدامات خیرخواهانه و خداپسندانه است؛ بهویژه زمانی که برخی خیّرین با وجود مشکلات اقتصادی شخصی، همچنان در امور خیر پیشقدم میشوند.
دکتر قافله باشی ضمن قدردانی و اهدا لوح سپاس به خیّرین حاضر در برنامه، تصریح کرد: استان قزوین از استان های شاه راه و مهمان پذیر است و امکانات حوزه سلامت استان، در خور و شأن مردم استان نیست.
گفتنی است، پیش از سخنرانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی قزوین؛ دکتر سید مهدی نظری هاشمی، رییس مرکز و محمود رجبی، مدیر مرکز، در خصوص روند عملکرد موسسه خیریه کودکان قدس و همکاری خیّرین در کمک به مرکز، نکاتی را بیان کردند.
این برنامه با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه؛ جلال امینی، مدیر مجمع خیّرین استان و جمعی از مدیران ستادی و خیّرین برگزار شد و در پایان آن، اعضای هیأت مدیره موسسه خیریه، از طریق رأی گیری، انتخاب شدند.