محوریت، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع بود
روز دوم تیر 1405 در معاونت بهداشت دانشگاه، اولین نشست کمیته فرهنگ سازی، اطلاعرسانی و مشارکت اجتماعی(فاما)، برگزار شد. محوریت این نشست، برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع بود.
کارشناس روابط عمومی معاونت بهداشت دانشگاه با بیان این مطالب، گفت: در ابتدای نشست، مهندس علیجانی، معاون اجرایی معاونت بهداشت، درخصوص کلیات برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و نحوه انتخاب شهرستان تاکستان به عنوان نمونه آزمایشی(پایلوت) اجرای برنامه؛ همچنین نحوه تشکیل و ترکیب اعضای کمیته فرهنگسازی، اطلاع رسانی و مشارکت اجتماعی، مطالبی بیان کرد.
سلیمه محمدعلیخانی اظهار کرد که در ادامه، رفعت یاحقی، رییس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه، مطالبی را در خصوص ساختار مدیریتی فاز اجرایی برنامه، شامل کمیتههای ملی و استانی، بهویژه کمیته «فاما» ارائه داد.
وی گفت: در پایان نیز خدیجهسادات حسینی، رییس گروه گسترش شبکه های بهداشتی معاونت بهداشت، توضیحاتی درخصوص چک لیست پایش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع بهویژه برنامههای کمیته «فاما» ارائه داد.
یادآور می شود، مقرر شد نشستهای کمیته مذکور مطابق با چک لیست بهطور منظم در استان و شهرستان تاکستان برگزار شود و صورتجلسه آن برای دفتر سیاستگذاری سلامت و امنیت غذایی ارسال شود.
در این نشست، دکتر ناهید یزدی، معاون فنی معاونت بهداشت؛ سیده فاطمه میری، رییس دبیرخانه شورای سلامت و امنیت غذایی دانشگاه؛ مهندس مژگان کاکاوند، کارشناس روابط عمومی دانشگاه و مهندس زهیر درگاهپور، معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان تاکستان و رییس مرکز بهداشت این شهرستان نیز حضور داشتند.